گل گاوزبان را تنها مصرف نکنيد

 

 خيلي از افراد به مصرف روزانه دمنوش گل گاوزبان علاقه دارند، آيا اين عادت اشتباهي است؟
به‌طور کلي، مصرف روزي يک وعده دمنوش گل‌گاوزبان براي افراد سالم مشکلي ايجاد نمي‌کند اما بايد براي خريد گل‌ها و برگ‌هايي که مي‌توان از آنها دمنوش‌هاي گياهي تهيه کرد، توجه لازم داشت و از مکان‌هاي معتبر، چنين محصولاتي را خريداري کرد چون گاهي در مخلوط کردن برگ‌ها و گل‌ها در برخي عطاري‌ها و مراکز فروش اين محصولات تقلب اتفاق مي‌افتد. خوردن اين خوراکي‌هاي تقلبي هم باعث بروز مشکلاتي مي‌شود. با اين حال، ‌اگر گل‌گاوزبان را از مراکز معتبر تهيه کنيد، مي‌توانيد دمنوش آن را با مخلوط کردن گل و آب‌جوش و دم کردن آن به مدت حدود 10 دقيقه روي حرارت غيرمستقيم مانند بخار کتري يا سماور آماده کنيد.
افرادي که به مصرف دمنوش گل‌گاوزبان علاقه دارند، بايد بدانند اين نوشيدني مي‌تواند باعث افزايش فشارخون در برخي افراد حساس شود. به‌همين دليل بهتر است دمنوش آن را با افزودن چند قطره آبليمو ميل کرد. مخلوط کردن گل گاوزبان با سنبل‌الطيب، قبل از دم‌کردن آن هم مي‌تواند خاصيت افزايش‌دهنده فشار خون دمنوش گل گاوزبان را تعديل کند. بهترين شيرين‌کننده‌اي هم که مي‌توان همراه اين دمنوش مصرف کرد، مقداري نبات است. شما مي‌توانيد نبات را از همان ابتدا داخل قوري دمنوش بيندازيد تا طعم آن با طعم نوشيدني‌تان ترکيب شود.
گل گاوزبان، گلبرگ خالص است و دم کردن آن بيش از 10 دقيقه، لازم نيست. از طرفي ممکن است عطر، طعم و خاصيت آن در اثر دم کردن طولاني‌مدت از دست برود. افرادي که رنگ سياه گل‌گاوزبان را دوست ندارند هم مي‌توانند با افزودن يک عدد ليموعماني کوچک به قوري دمنوش يا چند قطره آبليمو هنگام سرو آن، باعث ارغواني شدن رنگ اين نوشيدني آرام‌بخش و مدر شوند. خاصيت آرام‌بخشي گل‌‌گاوزبان باعث مي‌شود مصرف آن به‌عنوان نوشيدني پس از شام توصيه شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 24 خرداد 1393برچسب:, | 12:11 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.